tirsdag 23. oktober 2012

Strikkerier #

Yeah, dette skal nå bli en strikkeblogg også! (Det er mulig dere ikke mener det er så lurt, etter den forferdelige krympehistorien jeg la ut forrige uke, med Den Gule Ullgenser`n i hovedrollen, men sånn er det altså, jeg strikker fortsatt lykkelig videre på de merkeligste prosjekter.)

Var altså tantebarnbursdag i helga, og vakreste niesa fikk en finjakke jeg har strikka, til å ha utapå finkjolene sine.  







Den er strikket som genser og deretter sydd og klippet opp foran, for å bli jakke. Og så sydde jeg på tre perler som knapp og lagde et lite knapphull. I tillegg er det første gang jeg har strikket båthals, og det var veldig enkelt. Hvis noen lurer på åssen, så må dere spørre, for jeg husker ikke i farta. Jeg strikker veldig sjelden etter oppskrift, og veldig ofte etter hukommelse og innfall, så mulige tenkte oppskrifter kan graves fram på etterspørsel.
Denne jakka, den falt veldig i smak :)
Det er restegarn fra mammas kurv, så jeg veit ikke helt åssen garn det er. Jeg har et lite prosjekt gående, og det går ut på å bruke opp alt garnet som mamma aldri har strikka opp. Tar stadig med meg nøster hjemmefra, og alle smånøstene har jeg store planer om å hekle et bestemorslappeteppe av, men hekling er ikke min sterke side, så det må jeg visst prøve å lære litt bedre først..

I samme slengen tenkte jeg å gjøre dette til en moteblogg:

Jeg har erstattet Den Gule Ullgenser`n, på et vis, ved å kjøpe en ny kul og gul ullgenser. Det blir jo ikke helt det samme, siden jeg ikke har strikka denna sjøl, men den er jammen fin og varm, så da var det lett å trøsteshoppe litt etter den fatale krympinga. Så som den fashioneksperten jeg er, vil jeg si at eneste riktige farge for oktober er en litt mørk sennepsgul-ish. Lykke til med det ;)



2 kommentarer:

  1. Den ble jo fin da vennen! Og gult er og blir kult.

    SvarSlett
  2. Syntes du gjør deg både som strikkeblogger og moteblogger jeg!!
    Flasha outfit til og med!!
    Si fra hvis du trenger heklehjelp, det er et Syster Yster-teppe i vogna til minste niesa di, så det er ikke så lenge siden forrige gang.

    SvarSlett